woensdag 2 november 2011

Adverteren maar waar?

Als ondernemer wil je graag je product onder de aandacht brengen. Maar hoe doe je dat? De plaatselijke middenstand is vroeger ooit begonnen met het verspreiden van folders. Op een gegeven moment zijn deze ondernemers hun krachten gaan bundelen en werden er naast de advertenties ook kleine wetenswaardigheden aan het papier toegevoegd om het aantrekkelijker te maken voor de consument. Hieruit zijn uiteindelijk de nu wel bekende huis- aan huisbladen ontstaan. Naast deze "plaatselijke suffertjes" zoals ze ook wel genoemd worden vallen er ook hele pakketten met reclamefolders in de bus. Echter steeds minder mensen stellen nog prijs op zowel de kranten als de folders en maken dit kenbaar met de Nee Nee, Ja Nee of Nee Ja sticker. Beide foto's zijn gemaakt in mijn woonplaats Papendrecht. De bovenste foto laat zien dat 1/3 van de bewoners niet op reclamemateriaal zit te wachten. Op de onderste foto stellen slechts 6 van de 54 bewoners prijs op deze advertenties.
Een lastig probleem dus voor de middenstand. Steeds vaker merk je dat er bij een aankoop gevraagd wordt om je e-mail adres, of dat je de desbetreffende zaak vraagt of je hen wil volgen op Facebook of Twitter. Ook proberen ze je mobiele nummer te krijgen met de vraag of je het goed vindt of je mogen sms-en bij leuke acties.
Menig ondernemer zit met de vraag: Hoe bereik ik de consument?


© Foto's Richard van Hoek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten