dinsdag 20 januari 2009

Druk druk druk

Gisteren een hele drukke dag om 8 uur begonnen en 's avonds tegen elven pas klaar. Hoewel er heel wat onderwerpen voor mijn lens kwamen was er toch 1 foto die erg spannend was namelijk een groepsfoto van ruim 250 mensen in een te krappe zaal met nauwelijks licht. Gewapende met 4 studioflitsers een ladder en een microfoon ging ik de strijd aan. Het zweet liep overal langs mijn lichaam want lukt het wel of toch niet. Iedereen verklaarde me voor gek en zei dat het niet te doen was. Toch houd ik wel van een fotografische uitdaging en het moest me lukken. Het resultaat is bijgevoegd.

Ook vanmorgen weer op tijd uit de veren want er stonden weer de nodige opdrachten te wachten. Ook vandaag zal het weer heel laat worden. Hoogtepunt was toch wel een portret maken van de Zilveren camera winnaar Robert Vos. Op een of andere manier is het toch altijd spannender om een collega fotograaf op de foto te zetten. Gelukkig ken ik Robert en het is een echte fotograaf en geen plaatjes schieter. Je kan goed zien dat hij nog is groot gebracht met de film en ontwikkelaar. Dat zijn fotografen die over het algemeen eerst goed kijken en dan pas schieten. Daarom, misschien uit respect wilde ik een extra mooi portret van hem maken. Nu maar hopen dat het AD de foto mooi groot meeneemt.
© Foto's Richard van Hoek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten